آرمان خوزستان: معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به کمبود نیروهای تخصصی در مدارس استثنایی گفت: کمبود نیروی گفتاردرمان، کاردرمان، مشاور و شنواییسنج در مدارس در مدارس استثنایی ایجاب می کند بازمهندسی ساختاری و برنامهریزی برای توانیابی کامل این حوزهها انجام شود.
به گزارش ایرنا، سالار قاسمی سهشنبه در آیین تجلیل از معلمان آموزشوپرورش استثنایی استان خوزستان در محل اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: آموزشوپرورش استثنایی، پیشران اجرای عدالت آموزشی است و لازم است که تمام توان را برای حمایت از این بخش از آموزش و پرورش به کار بگیریم.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استثنایی، تخصصیترین بخش نظام آموزشی، نیازمند نگاه تحولمحور است، تصریح کرد: توسعه زیرساختهای فنی، تجهیز فضاهای توانبخشی، بازتعریف ماموریتها و ارتقای کیفیت نیروی انسانی از الزامات تحول در این حوزه است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تنها ۶۰ مدرسه از ۲ هزار مدرسه استثایی کشور، زمین چمن و فضا برای ورزش و فعالیتهای بدنی دارد.
قاسمی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر خود با رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، از پیگیری موضوعاتی همچون رتبهبندی، اصلاح ساختار و بازنگری در سختی کار معلمان استثنایی خبر داد و افزود: مجموعهای از درخواستهای نیروهای فرهنگی آموزش و پرورش استثنایی کشور مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، خوزستان با ۶ هزار و ۵۰۰ دانشآموز رتبه سوم کشور در تحصیل دانشآموزان استثنایی را دارد.
منبع خبر «آرمان خوزستان» است و آرمان خوزستان در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد ( 20135 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره 09800000000 پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه آرمان خوزستان مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.